مسابقات رباتیک WSRO هند 2023

WSRO یک رویداد سالانه و یکی از بزرگترین جشنواره های روباتیک و STEM در آسیا است. هزاران مهندس، مدیر اجرایی، دانش‌آموز و خانواده گرد هم می‌آیند تا از رهبران صنعت الهام بگیرند، استارت‌آپ‌های جدید را بررسی کنند، ربات‌هایی را برای چالش‌های مختلف بسازند و در مورد آخرین نوآوری‌های فناوری اطلاعات کسب کنند.

شرکت آیریک رباتیک صدرا نماینده WSRO در ایران برای اعزام کارآموزان به مسابقات WSRO می باشد.

 تاریخ برگزاری مسابقه : SEPTEMBER 13 &14 (22 و 23 شهریور 1402)

محل برگزاری: احمدآباد هند

 

WSRO  List of Competition 
Sr noنام لیگ سطحسنتعداد افراد تیم
1Lego Line FollowingBasic8+حداقل 2 – حداکثر 4
2Lego We-do8 تا 15حداقل 2 – حداکثر 4
3Young Scientist8 تا 15حداقل 1 – حداکثر 2
4Line FollowingIntermediate8+حداقل 2 – حداکثر 4
53Kg Lego SumoIntermediate8+حداقل 2 – حداکثر 4
6Robo RaceIntermediate /Advanced8 +حداقل 1 – حداکثر 4
7Entrepreneur Challenge8+حداقل 1 – حداکثر 4
8Balloon Car challenge (STEM Racing )STEM8+حداقل 1 – حداکثر 1

گزارش ربوتکس ایران از مسابقه WSRO 2023 :

مسابقه WSRO 2023 با حضور ۳۰۰ تیم از 20 کشور از قاره های مختلف و ۵۵۰ ربات در ۱۲ لیگ مختلف ( رباتیک، کار آفرینی، دانشمند جوان، استارت آپ، و…) با حضور حدود ۱۰ هزار بازدید کننده طی ۲ روز برگزار شد. جناب آقای داود جعفری به عنوان نماینده ربوتکس بین المللی در مراسمات این مسابقه حضور داشتند. در این مسابقه سطح علمی و فنی شرکت کنندگان و همچنین سطح کیفی مسابقات اعم از داوری، زمین لیگ ها و … در سطح بسیار بالایی قرار داشت. و در کنار برگزاری مسابقات، برگزاری برنامه های آموزشی و کارگاه های استارت آپی از نقاط قوت این رویداد بودند.
ربوتکس ایران با 8 شرکت کننده از شهرهای اصفهان و بهشهر مازندران در قالب 5 تیم در 8 لیگ مختلف در مسابقات به رهبری جناب آقای داود جعفری مدیریت ربوتکس ایران در مسابقات شرکت نمودند و توانمندی های خاص و خارق العاده ی خود را به نمایش گذاشتند. تیم های ربوتکس ایران با کسب چندین مدال از لیگ های مختلف ثابت کردند که در مقایسه با سایر کشورها از مهارت بالاتر و همچنین ربات های باکیفیت تر و اصولی تری برخوردار هستند. بطوری که بعد از پایان برگزاری هر لیگ مسابقه، شرکت کنندگان از کشورهای مختلف بسیار علاقمند بودند تا در مورد ربات های ایران اطلاعات کسب نموده و از ربات ها عکاسی کنند.
تیم های اعزامی از شهر بهشهر مازندران به مربی گری آقای مهندس نوید یوسفی از آموزشگاه جهش موفق به کسب 5 مدال طلای انفرادی، ۱ مدال نقره و ۱ مدال فنی در گرایش های ROBORACE، دانشمند جوان و اختراعات شدند. رتبه اول لیگ روبوریس: محمد امین یوسفی، رتبه دوم لیگ روبوریس: محمدرضا نوروزی، رتبه اول لیگ دانشمندان جوان: پارسا یوسفی و کیارش پورصادق، مقام فنی ترین ربات (به انتخاب داور) : کیارش پورصادق و پارسا یوسفی، رتبه اول لیگ اختراعات دانش آموزی: محمدامین یوسفی، رتبه اول لیگ اختراعات دانشجویی: نوید یوسفی، کیارش پورصادق، محمدرضا نوروزی، مرضیه صادقی.
محمد شایان و امیراشکان چاووشی از آموزشگاه چیستا رباتیک صدرا اصفهان به مربی گری آقای علی فرزانه موفق به کسب رتبه ی برتر برنامه نویسی در لیگ مسیریاب شدند.
در پایان از مسئولان و مدیران محترم تقاضامندیم که نگاه ویژه ای به این حوزه پژوهشی داشته باشند، تا دانش آموزان ایران زمین با حمایت و پشتیبانی در مسابقات بین المللی بدرخشند و پرچم ایران عزیز را به اهتزاز در آورند.