بسته آموزش رباتیک چیست؟

بسته یا پک آموزش رباتیک مجموعه ای از قطعات و ابزار ها جهت آموزش ساخت انواع ربات است. معمولا پک های آموزش رباتیک موجود در بازار یک بسته شامل تعدادی قطعه و ابزار جهت آموزش صفر تا صد رباتیک برای همه مقطع تحصیلی و سنین مختلف هستند. اما مجموعه ربوتکس ایران با سابقه ی بیش از 20 سال فعالیت در زمینه آموزش رباتیک، شرکت در مسابقات ملی و بین المللی رباتیک، چارت آموزشی را مطابق با مقطع تحصیلی، سن و دانش کارآموزان ارائه میدهد. ربوتکس ایران با توجه به این که علم رباتیک یک علم میان رشته ای شامل (مکانیک،الکترونیک،کامپیوتر) می باشد. بسته هایی را در سه سطح برای آموزش رباتیک ارائه میکند.

  • در سطح اول بسته های مکانیک ربات
  • در سطح دوم بسته های الکترونیک ربات
  • در سطح سوم بسته های برنامه نویسی ربات

بر اساس چارت آموزشی مجموعه ربوتکس ایران، کارآموزان ابتدا دوره های آموزش مکانیک را میگذرانند و پس از بدست آوردن توانایی ساخت سازه یا شاسی یک ربات و همچنین پیاده سازی انواع مکانیزم های مکانیکی وارد دوره الکترونیک خواهند شد. در دوره الکترونیک کارآموزان با استفاده از بسته ی آموزشی روبوگیت بدون نیاز به برنامه نویسی ربات های مکانیکی ساخته شده را هوشمندسازی می کنند و همچنین ربات قادر است با استفاده از سنسورها و ماژول ها محیط اطراف خود را درک کند. بعد از گذراندن دوره ی الکترونیک، در دوره ی برنامه نویسی ربات، کارآموزان با استفاده از بسته های برنامه نویسی همچون بسته SRC ، بسته Rasbperry Bot یا نرم افزار روبوپای، برنامه نویسی و هوشمندسازی ربات را آموزش میبینند و قادر به ساخت یک ربات از صفر تا صد می باشند.

Smart mechanic Package

بسته های آموزش مکانیک ربات Smart Professional

بسته آموزشی رباتیک ربوتکس ایران، شامل انواع قطعات مکانیکی فلزی و تعدادی قطعات الکترونیکی می باشد، با استفاده از قطعات درون این بسته کارآموز میتواند بیش از 100 ربات را بسازد و با استفاده از موتور الکترونیکی آنها را به حرکت درآورد و با ریموت سیم دار یا بی سیم، حرکات ربات را کنترل کند. 

بسته اسمارت پیشرفته کامل ترین بسته رباتیک ربوتکس ایران میباشد که شامل تمام قطعات مورد نیاز برای آموزش مکانیک ربات است. این بسته شامل مجموعه کاملی از قطعات از قیبل: انواع تسمه ها، نبشی ها، چرخ دنده ها، چرخ و زنجیر، پولی ها، صفحات فلزی و … می باشد. وجود دو زنجیر ساده و شنی به همراه چرخ زنجیرها این بسته را از سایر بسته های رباتیک ربوتکس ایران و سایر برندها متمایز میکند .همچنین وجود دو عدد موتور DC با بدنه و گیربکس فلزی از جمله برتری های این محصول نسبت به بسته های مشابه موجود در بازار می باشد.

robogate

بسته آموزش الكترونيك ربات (ROBOGATE)

ربوتکس ایران با هدف آموزش كاربردي الكترونيك و مدارات منطقي اقدام به طراحي و توليد مجموعه الكترونيك آموزشي گيت هاي منطقي نموده است. این محصول با به کار گیری امکانات میکروکنترلرهای ARM طراحی شده است. اين محصول مجموعه ای منحصر به فرد براي هوشمند سازي ربات ها بدون نياز به برنامه نويسي مي باشد. اين مجموعه بر اساس عملكرد رايج محصولات كنترل صنعتي اين امكان را به كارآموزان مي دهد تا به آساني و بدون احتياج به برنامه نويسي ربات خود را هوشمند سازند.

 

SRC

بسته آموزش برنامه نویسی ربات (SRC)

ربوتکس ایران طراح و تولید کننده کنترلر SRC، این دستگاه را با هدف آموزش برنامه نویسی آسان برای دانش آموزان طراحی نموده است. به کمک دستگاه SRC و کتاب آموزشی آن، با مفاهیم گسترده از اصول اولیه برنامه نویسی گرفته تا اصول پیشرفته پیاده سازی انواع ربات ها آشنا خواهند شد. برای برنامه نویسی این کنترلر از نرم افزار SRC MANAGER استفاده میشود و به کمک کابل USB می توان برنامه را روی کنترلر آپلود نمود.

 

Programing Package Rassberybot

بسته آموزش برنامه نویسی (RaspberryBot)

رزبری بات محصول جدیدی از ربوتکس ایران با هدف آموزش برنامه نویسی به گروه سنی کودک و نوجوان است. این دستگاه از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت سخت افزاری و نرم افزاری که بوسیله آن هر رباتی را می توان راه اندازی کرد. برد رابط بین رزبری پای و نرم افزار، تولید شرکت آیریک رباتیک صدرا می باشد. این بسته آموزشی قابلیت راه اندازی 4 موتور DC و 4 موتور SERVO را دارد.